09. Máj | 2019
Kancelárie už dávno nie sú nudné
Predstava jednoliateho a na pocit chladného kancelárskeho neosobného priestoru je hudba minulosti. Každá spoločnosť sa snaží preniesť svoju korporátnu identitu a pre ňu charakteristické farby do reprezentatívnych, spoločných a funkčných priestorov a zladiť ich s vnímaním značky samotnej, ako aj prispôsobiť samotné farby pocitovo pre ľudí, ktorí sa v daných priestoroch nachádzajú.
Psychológia farieb je kľúčová pre dojem z akéhokoľvek priestoru, preto sa musí každá spoločnosť zamyslieť a vybrať nielen správne farby a doplnky, ale mala by dbať na celkovú kompozíciu a pomer rôznych farebností, najmä, ak sa vo farbách z korporátnej identity nachádzajú veľmi sýte, až agresívne tóny. Nič nepokazíte neutrálnou bielou, ktorá môže mať rôzne „odtiene“, takže nemusí nutne pôsobiť fádne a nudne, jej výhodou je, že nechá vyniknúť doplnky, nábytok a samotný pocit z interiéru.
Menej je niekedy viac a to určite platí pri výrazných sýtych farbách v odtieňoch, červenej, oranžovej a výrazne žltej. Tieto farby vedia priestor oživiť a priniesť do neho potrebnú energiu, používajte ich na malých plochách a myslite na to, že pre niektorí ľudia ich vnímajú veľmi citlivo a nie príliš pozitívne.
Tlmené tóny studených farieb, ako modrá, sivá a fialová vedia do priestoru priniesť chlad a pokojnú atmosféru, ale na niekoho môžu pôsobiť melancholicky a bez potrebnej energie.
Vždy platí pravidlo, že čím sú studené alebo teplé odtiene sýtejšie, je v nich viac energie, takže pri studených farbách sýtejší odtieň dodá viac akcentu, pri svetlejších typoch odporúčame trochu z intenzity ubrať. Pomyselným víťazom by sa stala zrejme farba zelená, ktorá upokojuje, pôsobí nerušivo a u niekoho dokonca vzbudí pocit kreativity a navodzuje pocit prírody.